01:57 23. Juuli 2019
Kuula otse
  • USD1.1215
  • RUB70.6525
Enne reisimist tasub üle vaadata oma mobiilipaketi tingimused, illustratiivne foto

Enne reisimist tasub üle vaadata oma mobiilipaketi tingimused

© Flickr / Jonathan Willier
Ühiskond
lühendatud link
1910

Tarbijakaitseamet tuletab meelde, et iga reisihuviline peaks enne reisimist endale selgeks tegema, mis tema paketis sisaldub, et vältida hilisemaid üllatuslikke arveid

TALLINN, 22. jaanuar — Sputnik. Eelmisel aastal jõustunud rändlusregulatsioon on tekitanud mõnedes tarbijates ekslikke arusaamu, nagu kõik kõned Euroopa Liidu telefoninumbritele oleksid alati paketipõhise tariifiga sõltumata helistaja enda asukohast ja tema mobiililepingust, teatab Tarbijakaitseamet.

Mobiiltelefon põhjustab immobiilsust ja sotsiaalset „äraolekut" >>

Rändlusregulatsiooni eesmärk oli kaotada alates 15. juunist 2017 Euroopa Liidus rändlustasud ja võimaldada sideteenuse tarbijatel oma koduriigi mobiilipaketti kasutada samadel tingimustel ka Euroopa Liidu riikides reisil olles. Tihti arvatakse, et rändlus ja välismaale helistamine on samaväärne mõiste.

Tegelikult ei ole Eestis asudes välismaale helistamisel tegemist rändlusega, vaid rahvusvahelise kõnega, millele on sideettevõtjad kehtestanud eraldi hinnakirja, mis võib olla oluliselt kõrgem rändluse hinnakirjast.

Rändlusregulatsioonist tulenev hinnakiri kehtib vaid siis, kui helistaja asub väljaspool Eestit mõnes Euroopa Majanduspiirkonna riigis ning helistab teise Euroopa Majanduspiirkonna riiki. Eristada tuleks kolmandates riikides reisides kehtivat hinnakirja, mille tasud võivad olla tunduvalt kõrgemad.

Tele2 lõpetas tarbijakaitseameti nõudmisel alusetu tasu küsimise >>

Samuti on mõnedel tarbijatel väärarusaam, nagu rändluses olles ei tohiks sideettevõtjad üheski paketis rakendada lisatasusid rändluses kasutatud teenuste eest. Tegelikkuses on Tehnilise Järelevalve Amet andnud sideettevõtjatele jätkusuutlikkuse mehhanismi põhimõttel võimaluse rakendada rändluses olles lisatasusid.

Eestis rakendus lepingulistele mobiilsideteenuste pakettidele rändlusteenuste lisatasu operaatorite lõikes erinevalt. Telia ja Elisa rakendasid rändlusteenuste lisatasu kõikidele olemasolevatele pakettidele ja lõid suurema rändlusteenuse vajadusega tarbijatele lisaks uued paketid, kus rändlusteenuste lisatasu ei küsita, kuid mille siseriiklik kuutasu on kõrgem kui rändlusteenuse lisatasuga pakettidel.

Mitte ametlikult maaletoojalt pärit telefonid põhjustavad peavalu >>

Tele2 ei rakendanud rändlusteenuste lisatasu enamikele olemasolevatele pakettidele, kuid tõstis seetõttu mitmel paketil siseriiklikku kuutasu 1 või 2 euro võrra. Kuivõrd samas anti rändlusteenuste (kõne, sms ja andmeside) mahtu juurde, siis rändlusteenuste ühikuhinnad langesid. Kõnekaartide puhul rakendasid kõik operaatorid rändlusteenuste lisatasusid.

Seega peaks iga reisihuviline enne reisimist endale selgeks tegema, mis tema paketis sisaldub, et vältida hilisemaid üllatuslikke arveid.

Uus turismiseadus suurendab tarbijate kaitset, illustratiivne foto
© Sputnik / Вадим Анцупов

Küsitlusfirma Norstat viis läbi uuringu, mille kohaselt on uskumatult palju eestlasi ja eriti noori nõus loobuma pigem nii koduloomast, hambaharjast või seksist kui internetiühendusega nutitelefonist, vahendas Sputnik Eesti detsembris.

Tele2 tellitud tarbijakäitumise uuringu kohaselt loobuks 20 protsenti kuni 24-aastastest seksist ning 16 protsenti annaks pigem ära auto või hambaharja kui nutitelefoni.

Tele2 hoiatab müügile paisatud libarakenduste eest >>

Tele2 tootedirektori Katrin Aroni sõnul ei jäta 82 protsenti kuni 16-24-aastastest noortest telefoni maha isegi tualetti või vannituppa minnes ja kasutab seda ka seal regulaarselt.

"Nutitelefon muudab elu mugavamaks ja lõbusamaks, aga ühtlasi võib piiramatult tarbides tekitada sõltuvuskäitumise ilminguid. Näiteks tunnistas neljandik 16-34- aastatest, et nende isiklikud suhted on kannatanud nutitelefoni liigse kasutamise tõttu," ütles Aron.

Tagid:
kõne, telefon, ühiskond, rändlustasu, tarbijakaitseamet, välismaa, Eesti

Peamised teemad