14:16 15. November 2018
Kuula otse
  • USD1.1296
  • RUB76.3414
Eestimaalased hulluvad tutvumisäppide ja veebimängude järele, illustreeriv foto

Eestimaalased hulluvad tutvumisäppide ja veebimängude järele

CC0 / Pixabay / Portrait of Woman Photographing With Smart Phone
Ühiskond
lühendatud link
4710

Eestimaalaste kõige enam alla laetud rakenduste statistika näitab, et aasta esimese kvartali populaarseimad äpid on erinevad virtuaalmaailmas eksisteerivad online mängud ning tutvumisrakendused.

TALLINN, 11. aprill — Sputnik. "Inimesed otsivad üha enam meelelahutust ja uusi kontakte läbi veebi, see on tõenäoliselt ka põhjuseks, miks laetakse alla äppe kaaslase või uute tutvuste leidmiseks," rääkis Tele2 Eesti tootedirektor Katrin Aron, vahendab Pealinn

Lisaks kohtinguäppidele on üllatavalt populaarseks osutunud mängud, mis imiteerivad aastakümnete tagust suurte pikslitega vaadet ja nn sandbox stiilis rakendused ehk mängud, kus kasutaja saab ise mängu kulgu suunata ning ei pea täitma mängu poolt ette antud eesmärke.

Uuring: eestlased loobuks enne seksist kui nutitelefonist >>

"Näeme, et tabelis on mitmeid rakendusi, kus mängijal tuleb luua oma virtuaalmaailm ning ta vajab seal tegutsemiseks virtuaalseid kontakte," lisas Aron, märkides, et sisuliselt on ka siin tegu mängu ühiseks mängimiseks vajalike kontaktide leidmisega.

Kõige populaarsemad rakendused

Growtopia – see on mitut mängijat vajav sandbox stiilis mäng, kus pole eesmärke. Seal on lõputult erinevaid maailmu, mida saab koos sõpradega luua. "Kõige populaarsema mängu tiitli saab see tõenäoliselt oma lihtsa äpi pärast, kus saab mängida nii oma sõpradega kui ka leia uusi tutvusi," sõnas Aron.

Küsitlus

Kas nutitelefoni kasutamine takistab samaaegselt
  • söömist
    0.0% (0)
  • sportimist
    0.0% (0)
  • auto juhtimist
    28.0% (7)
  • teatrietenduse nautimist
    4.0% (1)
  • seksimist
    16.0% (4)
  • töötamist
    0.0% (0)
  • õppimist
    4.0% (1)
  • lemmikloomaga tegelemist
    0.0% (0)
  • nutitelefoni kasutamine ei takista midagi
    24.0% (6)
  • mul pole nutitelefoni
    24.0% (6)
Hääleta: 25

VK ehk VKontakte – see on venekeelne sotsiaalmeediaplatvorm nagu näiteks Facebook. See on üha kasvav platvorm, mis ühendab väga suurt hulka venekeelsest kogukonnast üle kogu maailma.

Gardenscapes – "Kes oleks arvanud, et meil on nii palju aiandushuvilisi!" üllatus Tele2 tootedirektor. "Gardenscapesi mängus võib sarnasusi leida mitmete varasemate ülipopulaarsete mängudega nagu Farmville või Sims." Gardenscapesis tuleb panna mängu kõik oma aiandusteadmised ja ilumeel, et luua kaunis aed. Mäng on kindla loo järgi kulgev, peites endas mitmeid ootamatuid juhtumisi.

Tinder – enamikele ei vaja Tinderi kohtinguäpp tõenäoliselt tutvustamist. See 2012. aastal loodud rakendus on laineid löönud kõikjal maailmas ning sellest on kirjutatud ka Eesti ülikoolides juba mitmeid lõputöid. Kohtinguäpi peamine eripära, eriti algusaastatel, oligi see, et omavahelist suhtlust saab alustada alles siis, kui inimesed on vastastikku üksteise pildid paremale lükanud, märgiks, et ollakse suhtlusest huvitatud.

Sandbox coloring (Android, iOS) – see on äpp, mis pakub lõputult piksel-stiilis numbrite järgi piltide värvimist. "Äpp on ühtmoodi populaarne nii laste kui täiskasvanute hulgas," selgitas Aron ja lisas, et see on lihtne meelelahutus, mis ei vaja väga palju strateegilist mõtlemist, kuid võimaldab valida lugematul hulgal erinevas suuruses piltide vahel.

Noored alustavad ja lõpetavad suhteid internetis >>

Badoo kohtinguäpp – see on kaaslase leidmisele orienteeritud sotsiaalmeedia kohtinguplatvorm, millega on liitunud enam kui 383 miljonit inimest üle kogu maailma.

Netflix – esimene mitte kohtinguäpp või virtuaalmäng populaarseimate rakenduste edetabelis on Netflix. See sarju, saateid ja filme pakkuv keskkond on alternatiiv telerivaatamisele, pakkudes laia sisu väga erinevates žanrites.

Norstati poolt läbi viidud tarbijakäitumise uuringu kohaselt ei ole 60 protsenti eestimaalastest nõus oma internetiühendusega nutitelefoni mitte millegi vastu vahetama, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti eelmisel nädalal.

"Näiteks kodulooma vastu oleks nutitelefoni nõus loovutama vaid 20 protsenti," märkis Tele2 Eesti klienditeeninduse direktor Sirli Seliov.

"Usun, et paljud meist on kogenud olukorda, kus võtame oma mobiiltelefoni, et vaadata, mis kell on, kuid niipea, kui oleme oma seadme jälle ära pannud, tuleb meelde, et tegelikult me kella ei vaadanudki," rääkis Seliov.

PPA: igast sõnumist, pildist või teost veebis jääb jälg >>

Samast uuringust selgus, et ligi veerandil 16-35aastastest inimestest on nutitelefoni kasutamise tõttu tekkinud liikluses sõitja või jalakäijana ohtlikke olukordi.

"Nutisõltuvus ja kasvav informatsiooni hulk on viinud inimesed nii kaugele, et isegi autoroolis ei suudeta enam keskenduda ühele asjale korraga ning tekib pidev vajadus nutiseadme abil maailmaga ühenduses olla," selgitas Seliov, kutsudes inimesi üles olema liikluses tähelepanelik ja teistega arvestav.

Tagid:
virtuaalmaailm, mäng, tutvumine, mobiiltelefon, rakendus, ühiskond, Tele2, Katrin Aron, Eesti

Peamised teemad