16:12 16. Detsember 2019
Kuula otse
  • USD1.1174
  • RUB69.9930
Smartlynx Airlines lennutab igapäevaselt inimesi nii Lõuna-Euroopasse kui ka mujale

Kohus võttis läbivaatamisele 160 inimese hagi Smartlynxi vastu

© CC BY-SA 2.0 / Anna Zvereva
Ühiskond
lühendatud link
11210

Harju maakohus võttis arutusele hagi, mis koosneb üle 160 inimese lennuhüvitise nõuetest Smartlynx Airlines'i vastu, nõuete kogusumma on üle 80 000 euro.

TALLINN, 26. juuni — Sputnik. Lennureisijaid kaitsev ettevõte Lennuabi esitas Smartlynx Airlines'i vastu hagiavalduse, leides, et lennufirma on ignoreerinud lennuhüvitise õigustatud nõudeid ega ole välja maksnud lennu hilinemisest või tühistamisest tulenevaid hüvitisi, edastab ERR.

SmartLynxi lennuk hädamaandus seiskunud mootoritega >>

Lennuabi kinnitusel on lennufirma nõuet kohtuväliselt tunnustanud, kuid avaldanud seejuures soovi, et Lennuabi nõustuks 60 000 euro suuruse hüvitisega.

Lennuabi ei pea kompromissi vastuvõetavaks, kuna vastavalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusele 261/2004 on lennufirmal kohustus tasuda hüvitist 250 kuni 600 eurot inimese kohta, kui lend tühistatakse või see hilineb üle kolme tunni ning see pole põhjustatud ettenägematust asjaolust.

Smartlynx Airlines lennutab igapäevaselt inimesi nii Lõuna-Euroopasse kui ka mujale.

SmartLynx Airlines on Läti lennuettevõte, mille emaettevõte on Icelandair Group. Ettevõttel on tütarettevõte ka Eestis: SmartLynx Airlines Estonia.

SmartLynx Airlinesi peakontor asub Lätis Mārupes. Ettevõtte põhilennujaam on Riia lennujaam.

Lennuabi on Eesti ettevõte, mille ambitsioonikas eesmärk on lendamisega seotud hüvitiste probleemid lahendada kiirelt ja lihtsalt, seisab ettevõtte veebilehel. Lennuabi aitab reisijatel nõuda lennu hilinemise, tühistamise või üle broneerimise tagajärjel õigustatud hüvitisi.

Euroopa Liidu normid sätestavad selgelt reisijate õigused ning Lennuabi tööks on võidelda selle eest, et lennufirmad peaksid kinni oma seadusega sätestatud kohustustest.

Varastati paljaks ja nimetati "vene värdjateks": uskumatu omavoli Riia lennujaamas >>

"Me suhtleme lennufirmadega igapäevaselt, vajadusel kaitseme teid vastavas tarbijakaitse asutuses ning kui muu ei aita, siis lähme Teie eest ka kohtusse," seisab lennuabi veebilehel.

Tagid:
hagiavaldus, hagi, õigus, reisija, Lennuabi OÜ, SmartLynx Airlines, Harju maakohus, Eesti

Peamised teemad