09:55 20. Oktoober 2019
Kuula otse
  • USD1.1144
  • RUB71.3066
Venemaa Teaduste Akadeemia Maailmamajanduse ja rahvusvaheliste suhete instituudi Euroopa uurimuste keskuse vanemteadur Vladimir Olentšenko

Olentšenko : Balti riikide sildade olukord võib saada probleemiks

© Foto : из личного архива
Ühiskond
lühendatud link
NATO idarindel (240)
13021

Venemaa Teaduste Akadeemia Maailmamajanduse ja rahvusvaheliste suhete instituudi Euroopa uurimuste keskuse vanemteadur Vladimir Olentšenko kommenteeris Baltimaade sildade seisundit, mille ehitust ja hooldust rahastati omal ajal NSV Liidu eelarvest.

Tallinn, 19. august 2018 — Sputnik. Eestis saab Itaalias Genovas juhtunud tragöödia vaevalt korduda, ütles Tallinna Tehnikaülikooli professor Johan Idnurm, millest ka Suutnik Eesti mõned päevad tagasi kirjutas. 

Narva sild
© Sputnik / Евгений Ашихмин

Idnurme sõnul võivad siinsed rajatised raskusteta vastu pidada ka 60-tonnise tanki massile. Maikuus Rakveres ootamatult jõkke varisenud sild võib selle väite osas küll mõningaid kahtlusi tekitada, kuid loodame kõige paremat. 

Naaberriigis Lätis aga, kirjutab Sputnik Latvia, on igast viiest sillast kaks kas halvas või väga halvas seisukorras. Kokku on Läti riigile kuuluvast 969 sillast 51-le kehtestatud liikluspiirangud, mis on seotud peamiselt sõidukite mõõtmete ja massiga.

Vladimir Olentšenko arvamuse kohaselt, mida ta jagas raadio Sputnikuga, võib Balti riikide sildade olukord peagi muutuda probleemiks ja selle lahendamiseks vajaliku raha leidmine ei ole lihtne. "(Balti riikide) taristu rajati nõukogude ajal mitte vabariikliku, vaid liidu eelarve vahenditest.

Teed vastasid tolle aja standarditele, neil oli hea läbilaskevõime ja nad olid hea kvaliteediga," ütles Olentšenko. Nüüd, 27 aasta hiljem süvendab nende rajatiste probleemsust eksperdi sõnul asjaolu, et nad on kohati hooletusse jäetud ja tekib täiendava rahastamise vajadus. 

"Veel üht probleemi näen ma selles, et Euroopa Liidu uued plaanid aastateks 2021-2027 näevad ette toetuste olulise vähendamise Balti riikidele, sest arvatakse, et nad on ELiga kohanemise protsessi juba läbinud," selgitas Vladimir Olentšenko.

Nagu Sputnik Eesti juba kirjutas, varises 14. augustil Genovas kokku 1960. aastatel ehitatud Morandi maanteesild üle Polcevera jõe, mis moodustas osa riiklikust maanteest A10. Hukkus ligi 40 inimest.

Teema:
NATO idarindel (240)

Samal teemal

Venemaa tahab ehitada silla Jaapanisse
Tagid:
sild, hooldustööd, taristu, rahastus, maantee, katastroof, NSVL, EL, Juhan Idnurm, Vladimir Olentšenko, Läti, Eesti, Itaalia

Peamised teemad