04:22 18. Veebruar 2019
Kuula otse
  • USD1.1260
  • RUB75.0816
SEB: koodikaardid kaovad ajalukku juba 4. veebruaril, illustreeriv foto

SEB: koodikaardid kaovad ajalukku juba 4. veebruaril

FreeImages.com/miguel ugalde
Ühiskond
lühendatud link
33 0 0

Umbes kaks nädalat enne tähtaega, kui koodikaardid lõpetavad eksisteerimise Eesti panganduse maastikul, on selle vananenud autentimisvahendi kasutajaid SEBs vähe alles jäänud – ca 2900 klienti kasutab veel aktiivselt koodikaarti, mis on kokku ca 1,5% kõigist klientidest.

TALLINN, 22. jaan — Sputnik. Umbes kaks aastat tagasi, 2017. aasta alguses, kui rohkem kui pooled SEB kliendid olid kasutanud Internetipanka sisenemiseks paroolikaarti, alustas SEB teavitustööga koodikaartide sulgemisest, seisab panga kodulehel.

Paroolikaardid jäävad lõplikult ajalukku >>

2018. aasta alguses jätkas SEB protsessi klientide ümbersuunamiseks koodikaartidelt uutele autentimisvahenditele, informeerides perioodiliselt oma kliente ülemineku vajadusest. Uue sobiva autentimisvahendi leidmiseks andsime igale kliendile kaks kuud ning pank pakkus toetust uue lahenduse valimisel.

Illustreeriv foto
© Sputnik / Вадим Анцупов

Taoline plaanipärane ja sujuv lähenemine võimaldas pangal teenindada kliente kontorites ilma suurte järjekordadeta ja hoida teised pangakanalid, nagu telefon ja Skype, päringuteks kättesaadavad.

Autentimisvahendite populaarsuse jaotus on alljärgnev: ID-kaarti kasutab 39% SEB panga klientidest, Smart-ID – 25%, Mobiil-ID – 21%, PIN-kalkulaator – 13,5%.

"Inimesed mõistavad, miks muutus on vajalik, mistõttu saime suure muutusega hakkama sujuvalt ja õigeaegselt. Ülemineku ajal tundsime väga suurt meedia teavitustöö tuge ja see aitas protsessile väga palju kaasa, " kommenteeris Balti e-kanalite infoturbe juht Heigo Tarkütles Tark.

"Eesti panganduse seisukohalt on tegu tähtsa sammuga parima digitaalse turvalisuse suunas," lisa ta.

Swedbank: alates 1. veebruarist paroolikaarte enam kasutada ei saa

Paroolikaarti internetipanka sisselogimiseks kasutab jätkuvalt arvestav hulk inimesi – üle 25 000, teatas Swedbank kuu keskel. Viimase kuuga on alternatiivse autentimisvahendi kasutusele võtnud ca 15 000 Swedbanki klienti, aastaga on uuele lahendusele üle läinud umbes 150 000 inimest.

Swedbanki klienditeenuste divisjoni juhi Ede Raagmetsa sõnul on viimase kolme kuu jooksul paroolikaarti regulaarselt kasutanud 25 600 klienti.

Paroolikaartide kaotamine muudaks pangatehingud inimestele turvalisemaks >>

"Kuigi üleminek alternatiivsetele lahendustele on olnud viimasel ajal üsna tempokas, arvestades, et paroolikaardi sulgemise päevani on jäänud kõigest kaks nädalat, on see siiski piisavalt suur number. Läheneb ka tulude deklareerimise aeg ning tasub meeles pidada, et sel aastal e-maksuametis paroolikaardi abil tulu deklareerida enam ei saa," ütles Raagmets ning lisas, et üheks põhjuseks, miks inimesed lükkavad uue lahenduse kasutusele võtmist edasi, on kindlasti harjumus.

"Samas paljud kliendid on öelnud, et alles pärast uue autentimisvahendi kasutuselevõtmist on nad saanud aru, kui palju lihtsam ja mugavam see on. Usume, et enamus leiab endale aegsasti sobiva lahenduse. Kliente, kellel on keeruline otsustada ühe või teise alternatiivi kasuks, ootame Swedbanki esindustesse, kus meie nõustajad on hea nõuga abiks."

Kõige sagedamini valitakse paroolikaardi asemele Smart-ID – 60% inimestest võtsid kasutusele just selle lahenduse, umbes kolmandik valis ID-kaardi ja 10% PIN-kalkulaatori või Mobiil-ID.

"Smart-ID on tasuta ja rakenduse saab iseseisvalt oma nutiseadmesse alla laadida. Lahendus sobib ka algajale nutiseadme kasutajale. Kui Smart-ID-d ei õnnestu iseseisvalt või lähedaste abiga alla laadida, saab seda vormistada ka pangakontoris", selgitas Raagmets.

Nendele, kes ei kasuta nutitelefoni, võib sobida ID-kaart, Mobiil-ID või PIN-kalkulaator.

"See, et üsna paljud on hakanud paroolikaardi asemel kasutama ID-kaarti, ei ole üllatav. Valdaval enamusel on see olemas ja inimesed on hakanud seda laiemalt kasutama. Samuti on üheks võimaluseks Mobiil-ID, mida saavad kasutada ka nuputelefoni omanikud. Selle vormistamiseks tuleb pöörduda oma mobiilioperaatori poole. Viimaseks valikuks on PIN-kalkulaator. See on lihtne seade, mis loob automaatselt ühekordseid paroole. PIN-kalkulaatori saab osta pangaesindusest," sõnas Raagmets.

Samal teemal

Novembris võeti eluasemelaenusid rohkem kui mullu
Eesti Pank lõpetab 500euroste pangatähtede väljastamise
Eesti Pank näitab juubeliaasta puhul rahakollektsionääride erakogusid
Ootuspäraselt šokeeriv: Saxo Pank ennustab uusi makse ja majanduskaost
Tagid:
pangandus, ühiskond, Swedbank, SEB, paroolikaart, kaart, kood

Peamised teemad