10:14 15. Oktoober 2019
Kuula otse
  • USD1.1031
  • RUB70.8543
Moskva liiklusjuhtimiskeskuse töötajad

Venemaa on riigi digiteenuste kasutamisel maailma liidrite seas

© Фото : ФГУП Госкорпорация по ОрВД
Ühiskond
lühendatud link
70 0 0

Digitaalsete avalike teenuste kasutamise kasvu osas on Venemaa maailmas kolmandal kohal ja selle aktiivsuses esikümne seas, näitas rahvusvahelise konsultatsioonifirma BCG uuring.

TALLINN, 13. märts — Sputnik. BCG küsitles digitaalsete avalike teenuste kasutamise teemal 30 riigis rohkem kui 13 000 inimest, vahendab RIA Novosti

Foorum Avatud innovatsioon 2018 Skolkovos
© Sputnik / Григорий Сысоев

Uuring hõlmas järgmisi valdkondi: juurdepääsuvahendid elektroonilistele avalikele teenustele, kasutamise sagedus, rahulolu teenuste kvaliteediga ja tehisintellekti (TI) kasutamine riigiorganite töös.

"Uuringu kohaselt on Venemaa digitaalsete avalike teenuste kasutamise intensiivsuse poolest esikümnes ja kasutamise kasvu kategoorias koguni kolmandal kohal, ületades oma 42%-ga maailma keskmist taset - 15% - peaaegu kolmekordselt.

Keskmiselt kasutavad venelased elektrooniliselt 9,1 liiki valitsuse teenuseid, edestades hollandlasi (8.2) või rootslasi (8.8), kuid jäädes maha esimesel kohal olevast Indiast (14,5), Argentiinast (11) ja paljudest Aasia riikidest," märgivad uuringu autorid.

Ligi pooled (47%) Venemaa vastajatest pruugivad e-valitsuse teenuseid vähemalt kord nädalas.

Eesti "dessant" Peterburi digitehnoloogia akadeemias >>

Kõige sagedamini vajavad kodanikud avalikke digiteenuseid maksude ja trahvide tasumiseks, ametliku statistika otsimiseks ja reaalajas ilmastikutingimuste või liiklusolude andmete uurimiseks (84%), samuti tööhõiveküsimustes (73,8%) ja tervishoius (68,9%).

"Regionaalsete ja föderaalsete võimude jõupingutused digiteenuste juurutamiseks on juba vilja kandnud: 92% vastanutest märkis teenuste kvaliteedi paranemist viimase kahe aasta jooksul, 20% vastanutest tunnustasid riigi poolt pakutavate teenuste kvaliteeti kõrgemaks, kui erasektori pakutavaid teenuseid ja lahendusi.

Võrdluseks: Rootsis eelistab avalikke teenuseid 10% ja Kanadas vaid 1% vastanutest," täpsustas BCG partner ja tegevdirektor Sergei Perapetška.

BCG Venemaa ekspert koostööpraktika alal riigisektoriga Konstantin Polunin rõhutas omakorda, et tehisintellekt võib riigi teenistuses kodanikele väga palju kasu tuua.

Ratas: Eesti e-riigi kogemusel on palju pakkuda nii riikidele kui ka ettevõtetele >>

"Et tehisintellektist Venemaal kasu saada, tuleb lahendada mitu probleemi: juurutada vajalik tehnoloogia, korraldada andmevahetus erinevate valitsusasutuste vahel ja saavutada elanikkonna usalduse suurenemine TI suhtes," märkis ta.

Samal teemal

Ratas jagas Davosis Eesti digi-identiteedi kogemust ja rõhutas riigi tuge innovatsioonile
Digikohtumine toob Eestisse neljateistkümne riigi asjatundjaid
Tartu Ülikooli teadlane pälvis Eesti kui digiriigi jaoks ülitähtsa grandi
Tagid:
tehisintelekt, IT, e-riiklus, e-riik, majandus

Peamised teemad