18:05 23. Veebruar 2017
Tallinn-1°C
Kuula otse
Kui telefon ei toeta ühte siin kasutatavat põhisagedust

Mitte ametlikult maaletoojalt pärit telefonid põhjustavad peavalu

© Sputnik / Александр Кряжев
Tehnoloogia
lühendatud link
32 0 0

Sagenenud on juhtumid, kus inimesed satuvad uut nutitelefoni soetades pahaaimamatult mudelite otsa, mis pole pärit ametlikelt maaletoojatelt ning töötavad seetõttu puudulikult.

TALLINN, 29. detsember — Sputnik. Tele2 müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema sõnul tuleks inimestel olla ettevaatlik nutitelefoni soetamisel elektroonikapoodidest, juhuslikest e-poodidest või välismaalt, sest sel juhul ei saa klient olla kindel, et ostetud telefon on toodetud Baltimaade regiooni jaoks.

„Hind võib sageli tunduda soodsam kui mobiilioperaatori juures, aga telefonil võivad puududa meie võrkude jaoks vajalikud sagedused ja funktsioonid," hoiatas Seema. „Kui siiski otsustate telefoni mõnest sellisest müügikohast soetada, siis tasub olla teadlik, et ost toimub kliendi seisukohast põhimõtteliselt omal vastutusel ning peaksite ise eelnevalt teile vajalike funktsioonide ja sageduste toe olemasolus veenduma."

Seemale meenub suvel ka meediasse jõudnud juhtum, kus klient ostis Euronics'ist seadme Coolpad Max, millel esines oluline puudus — kuna see polnud mõeldud kasutamiseks Euroopa turul, ei toetanud see sagedust 800 MHz, mis on Eesti mobiilsides nii-öelda kandev kiht ehk vundament.

„Kui telefon ei toeta ühte siin kasutatavat põhisagedust, siis pole seda telefoni mõtet Eestis müüa, sest see tähendab väga puudulikku kasutuskogemust. Sellise seadme omanik saab telefoni kasutada paiguti linnas, aga siselevi on väga lünklik ja maapiirkondades kogeb ta suuri leviauke kõigi Eesti mobiilioperaatorite võrkudes," tõdes Seema ja lisas, et ka näiteks Hansapost müüb täna Meizu ja teisi Hiina telefone, millel puudub 800 MHz sageduse tugi.

Teiste võimalike murekohtadena toob Seema välja probleemid seadme järelhoolduse ja kohalike teenuste toega — näiteks ei pruugi telefonis töötada mobiil-ID.

„Kui telefon pole pärit ametlikult maaletoojalt või edasimüüjalt, siis võib kaupmehel puududa telefonitootja tugi ja garantii juhul, kui tootel esineb puudusi. Samuti ei pruugi elektroonikapoes müüdavatel seadmetel kehtida tootja pakutavad lisaväärused, näiteks Samsungi Galaxy Care kindlustusprogramm, kuna soodsalt müügil olevad telefonid on sageli pärit hallilt turult," tõi Seema välja ning hoiatas, et Tele2 on täheldanud selliseid probleeme just Klick'ist ostetud telefonidega.

Välismaalt ostetud telefoni puhul tuleb aga peamiselt ette muresid seoses pretensioonide esitamise ja järelhooldusega. „Kui telefon on ostetud Euroopa Liidust, siis garantii küll kehtib ja telefoni saab vajadusel hooldusesse viia, aga kui telefon tunnistatakse praagiks, siis võib klient telefonist ilma jääda ja uue seadme saada vaid sealt, kust ta telefoni soetas," rääkis Tele2 müügi- ja turundusdirektor.

Kõige kindlam on uus nutiseade soetada kohaliku mobiilioperaatori käest. „See soovitus võib tunduda piirav, aga kõik telefonid, mida meie müüme, on ostetud ametlikelt maaletoojatelt või edasimüüjatelt ning testitud Eestis veendumaks, et telefon on meie regioonis kasutamiseks mõeldud ja töötab sajaprotsendiliselt," kinnitas Seema.

Viimaks paneb Seema südamele, et ka eraisikult ostetud telefonidega esineb palju ebameeldivaid juhtumeid.

„Kõige tavalisem stsenaarium on, et tehing toimub käest kätte ja ostetakse kasutamata telefon pakendis. Nädala möödudes pöördub inimene meie esindusse, sest telefon ei tööta — tuleb välja, et eraisikult soetatud telefon on varastatud ja musta nimekirja kantud," jutustas Seema ja lisas, et musta nimekirja kandmine võib toimuda ka ajalise viitega, kuni endine omanik telefoni vargusest teatab.

Samuti ei kehti eraisikult ostetud seadmele üldjuhul tarbijakaitseseadusest tulenevad õigused pöörduda vaidluste lahendamiseks tarbijakaebuste komisjoni.

Tagid:
sagedus, mobiilside, telefon, Tele2, Eesti