14:27 22. September 2017
Tallinn+ 14°C
Kuula otse
Bilenkin Classic Cars autod

Ideaalne auto Vladimir Putinile

© Фото: Bilenkin Classic Cars
Tehnoloogia
lühendatud link
9120

Kirill Bilenkin on kodumaal juba endast märku andnud kui vanade autode restaureerija. Ta on andnud uue hingamise ja algse välimuse tagasi sadadele erinevat marki ja mudelit autodele

Thomas Geiger, portaal Inosmi viitega Saksa ajalehele Die Welt

Lada "Niva" on võitmatu ja elanud kauem, kui Land Rover Defender. Kuid kui seda naljakat maasturit mitte arvestada, ei ole Venemaa autotööstus eriti midagi saavutanud, nii et isegi riigipea Vladimir Putin otsis asjatult presidendi jaoks patriootilist limusiini ja laseb end raske südamega Mercedesega sõidutada.

Kirill Bilenkin ei taha sellega leppida ja püüab maailma teedele tuua pisutki hiilgust ja sära ja mitte ainult Moskvas, vaid ka Miamis ja Münchenis. 

Too moskvalane on kodumaal juba endast märku andnud kui vanade autode restaureerija. Ta on andnud uue hingamise ja algse välimuse tagasi sadadele erinevat marki ja mudelit autodele. Samaaegselt arendab ta oma autot, mis pärast aastatepikkust tööd on lõpuks saavutanud seeriatootmise kõlblikkuse ja seda müüvad sõltumatud müügiesindajad isegi Saksamaal.

Ameerika 60-ndate ja 70-ndate aastate klassikast inspireeritud kaheukseline Vintage (hind: 150 tuhat eurot) meenutab veidi Studebaker'it või Volvo P1800, tema ümarate esilaternate vahel paikneb radiaator, mis meenutab raketimootoriga tolmuimejat koomiksisarjast "Jetsons".

Ta püüab pilku kere ümbritseva kroomribaga, mis auto tagaosas koketeerivalt ülespoole suundub ja lõpeb külgedel noorusliku aerodünaamilise stabilisaatoriga kere tagaosas. Loomulikult meeldib see kõikidele. Igal juhul on see haruldane.

Vintage sees ei ole tagasihoidlikkust tunda: kõik on luksuslik, nagu Kremli troonisaalis. Bilenkin sisustas kogu interjööri eksklusiivse, ekstsentrilise ja hinnaliste materjalidega. Istmeid katvad kirevad kangad, kuhu on sisse kootud läikivad kuldniidid. Need kujundasid Itaalia moedisainerid. Põrandal kõditavad jalgu karusvaibad. 

Esipaneeli on väärikaks kujundatud kunsttisleri ja viiulimeistri mitmepäevase tööga. Sel ajal, kui Škoda uhkeldab ikka veel Böömi klaasiga, on Bilenkinil juhtimishoobadel, käigukangil näiteks, kasutatud tõelist kristalli.

Lisage filigraanselt valmistatud rooliratas, nagu oldtimeril, kullast ja kalliskividest marketrii ja multimeediakeskus, mis meenutab lampvastuvõtjat ja ajamasin ratastel ongi valmis. Valmis on ka luksuslik auto, mis meeldiks isegi Vladimir Putinile. Kui see ainult ei oleks nii väike ja kui selles oleks saanud mugavalt sees istuda. Kuid Kirill Bilenkin mõtleb juba mudelivaliku laiendamisele ja hoiab üht hoopis suuremat limusiini veel saladuses.

Gran Turismo ürituses osaleb ligi 30 000 hobujõudu Ferrarisid, McLareneid, Porschesid ja Lamborghinisid
© Sputnik / Андрей Петров, Денис Пастухов

Kuigi see Vintage, mille hinda saab piisava hulga kulla ja vääriskivide lisamisega kiiresti kahe- või kolmekordistada, näeb see tõesti välja nagu minevikust pärinev auto. Omapärase kere sees on aga peidus üpriski kaasaegne tehnika. Tegelikult kasutab venelane BMW kolmanda seeria viimast Coupé"d. Isegi Moskvas on palju häid ja mõõduka hinnaga selle klassi pruugitud autosid saadaval.

Bilenkini jaoks teeb see lihtsamaks tehnilise passi saamise, sest tegelikult on tegemist vaid auto ümberehitamisega, mitte uue mudeliga. Lisaks võtab selline ümberehitamine aega vaid kaksteist nädalat ja koos oma 30 praeguse kaastöötajaga võib ta valmistada 40 sellist Vintage autot aastas. Kliendil on aga kindlus, et ta saab vajadusel oma maiilma üht kõige eksootilisemat autot remontida iga nurga taga asuva BMW müüja juures.

Omades kapoti all suurepärast Münchenist pärit kuuesilindrilist ridamootorit võimsusega 306 hobujõudu, automaatkäigukasti ja neljarattavedu tunned end hästi varustatuna ja sellest tulenevalt teed proovisõitu muretult. Kui teistel autodel kipuvad detailid mõnikord häält tegema, sest lõppkokkuvõttes ei ole nende ühendused ideaalsed, siis see Vintage sõidab nii väärikalt ja kindlalt, nagu tuhanded teisedki kolmanda seeria MBW-d. Kes seda liialt igavaks peab, võib täiendava tasu eest tellida endale M3 baasil valmistatud auto.

Sõit ise ei olegi Kirill Belenkini jaoks niiväga tähtis. Moskvas ja selle lähiümbruses ei saa nagunii kiiresti ja vabalt sõita. Bilenkin seab oma autole hoopis teised prioriteedid: tema jaoks ei pea auto olema mitte kiire, vaid kaunis, isegi juhul, kui lääne maitsele see pisut veider tundub. 

Rahvusvaheline vanasõidukite suursõit „Peking-Pariis 2016“.
© Sputnik / Александр Кряжев

Pruugitud BMW Bentley hinnaga

Sõites sellise autoga nagu Bilenkin läheb loomulikult vaja tervet enesekindlust. Eriti, kui mitte piirduda tagasihoidliku kahetoonilise must-halli värviga, nagu Saksa importöör Klaus Pilzneri demonstreeritaval mudelil, vaid tellida näiteks kulla ja türkiisi karva Coupé, nagu seda meelsasti Pärsia lahe kandis tahkse.

Rahast ei maksa kaua mõelda. Lõppkokkuvõttes ostate te Bilenkinilt pruugitud MBW mootori ja agregaadid, kuid maksate selle eest peaaegu viimase Bentley hinna.

Kuid sel, kes nagu Venemaa sõber Pilsner, tihti Münchenis ringi sõidab ja kellele meeldib end seal näidata, ei meeldi üldse oma retromobiilist välja tulla. Sest vaevalt, et keegi Bentley suunas pead pöörab, seda enam tavalise BMW poole, Bilenkinile pööratakse aga kindlasti tähelepanu.

Autori arvamus ei pruugi kokku langeda toimetuse seisukohaga.

Tagid:
restaureerimine, analüütika, auto, Vintage, Kirill Bilenkin, Vladimir Putin, Venemaa

Peamised teemad