09:45 21. Oktoober 2017
Tallinn-2°C
Kuula otse
Turistid Tallinnas.

Turismifirmade liit: kaotab kogu majandus

© Sputnik / Вадим Анцупов
Turism
lühendatud link
9803

Eesti Turismifirmade Liit (ETFL) toetab valitsusele esitatud Eesti Restoranide ja Hotellide Liidu ettepanekut lükata majutusasutuste käibemaksu tõus edasi 2019. aastani, sest väheneva välisturistide arvu juures tähendab lisanduv maksukoormus juba järgmisel aastal Eesti turismisektorile suurt hoopi.

TALLINN, 5. märts — Sputnik. Eesti Turismifirmade Liit (ETFL) toetab valitsusele esitatud Eesti Restoranide ja Hotellide Liidu ettepanekut lükata majutusasutuste käibemaksu tõus edasi 2019. aastani, sest väheneva välisturistide arvu juures tähendab lisanduv maksukoormus juba järgmisel aastal Eesti turismisektorile suurt hoopi.

Liidu presidendi Külli Karingu sõnul algab kohe turismifirmade aktiivne müügiperiood 2017. aastaks ning paljud Eesti turismiettevõtted lähevad erinevatele välismaistele messidele eesmärgiga meelitada rahvusvahelisi reisiettevõtteid ka järgmiseks aastaks turiste Eestisse saatma, teatas ETFL BNS-ile.

"Maailmaturul on konkurents turismisihtkohtade vahel väga tihe ning meie suurenev majutuse käibemaks tähendab märgatavat hinnatõusu," märkis Karing. "See vähendab olulisel määral Eesti kui sihtkoha atraktiivsust ja paneb suuri rahvusvahelisi reisikorraldajaid oma turistidevooge teistesse riikidesse ümber suunama."

"Eestis ööbivate välisturiste arvu kolmeprotsendiline vähenemine eelmisel aastal on tõsiasi ja ka käesoleva aasta prognoos pole roosiline, ent tõeline haamer saabub maksutõusu korral järgmisel aastal," selgitas Karing. "Kaotavad mitte ainult majutusasutused ja turismiettevõtted, vaid ka kaubandus ja teenindav sektor ehk kogu Eesti majandus. Seega toetab ETFL restoranide ja hotellide liitu nende palves käibemaksu tõstmine edasi lükata ja selle plaani mõjusid pikemalt analüüsida."

ETFL-i hinnangul vähendab valitsuse otsus tõsta majutusasutuste käibemaksumäära järgmisel aastal 9 protsendilt 14 protsendile turismiteenuste eksporti veelgi ning mõjub halvavalt seni kenasti kasvanud siseturismile — ja seda juba niigi langeva eksportturu tingimustes.

 

 

Peamised teemad