08:37 09. August 2020
Kuula otse
  • USD1.1817
  • RUB86.9753
Välisuudised
lühendatud link
2501

Sõnavabaduse eest seisev rahvusvaheline organisatsioon Piirideta Reporterid (RSF) väljendas tõsist muret Soome rahvusringhäälingu Yle tegevuse pärast peaminister Juhan Sipilät puudutavate uudiste avaldamisel.

RSF-i sõnul ei vasta Yle tegevus päriselt ajakirjandusvabaduse ideaalidele, vahendas BNS. Organisatsiooni sõnul jälgivad nad tähelepanelikult Yle enda selgitusi toimunu kohta, kuid sõltumatu välisvaatleja raport oleks usaldusväärsem.

RSF viitab avalduses asjaolule, et Yle päevakajatoimetuse juhataja Jussi Eronen ja toimetaja Salla Vuorikoski esitasid sel nädalal lahkumisavaldused, põhjendades otsust juhtkonnast erineva nägemusega toimetuse tööst.

Yleisradio skandaal sai alguse novembris, kui avaldati uudis Sipilä sugulaste osalusest riigile kuuluvas kavandusfirmas Terrafame. Yle juhtkond tegi vastutava peatoimetaja Atte Jääskeläineni sõnul ajakirjanduslikult kaalutud otsuse peaministrit puudutavate uudiste edastamist piirata.

Alles aprillis oli RSF kuulutanud Soome seitsmendat korda ajakirjandusvabaduse lipulaevaks maailmas ja asetanud esikohale 180 riigi hulgas.

Tagid:
vabadus, ajakirjandus, skandaal, RSF, Yle, Atte Jääskeläinen, Juhan Sipilä, Salla Vuorikoski, Jussi Eronen, Soome

Peamised teemad