20:15 24. Juuni 2017
Tallinn+ 13°C
Kuula otse
The New York Times esitas Martini lahkumist telekanalist kui Venemaa „paljastamist“ ja protesti tema Ukraina-poliitika vastu

Abby Martin: The New York Times libauudiste trendi suunanäitaja

© AFP 2017 / Emmanuel Dunand
Välisuudised
lühendatud link
Meedialahingud (90)
3931

Hiljutine kirjutis ameerika ajalehes sundis RT endist saatejuhti ümber lükkama talle omistatud motiivid telekanalist lahkumise asjus ja kaitsma kanalit süüdistuste eest „Kremli propagandas“.

TALLINN, 11. jaanuar — Sputnik. Ameerika ajalehe artikkel süüdistab telekanalit RT püüdluses lõhkuda usaldust ameeriklaste demokraatia vastu ja toob esile USA luureteenistuse raporti teesid RT ja agentuuri Sputnik allutatusest Vladimir Putinile, teatab RIA Novosti.

Martini sõnade kohaselt, mida RT koduleht tsiteerib, kubiseb USA eriteenistuste aruanne põhjendamatuist süüdistustest. „See on naljakas. Ma ei ole kunagi Putinilt korraldusi saanud, mulle pole keegi Kremlist juhiseid jaganud," pahandab ajakirjanik.

The New York Times esitas Martini lahkumist telekanalist kui Venemaa „paljastamist" ja protesti tema Ukraina-poliitika vastu. Tegelikult võttis ajakirjanik end ametist lahti ligi aasta pärast tema kolleegi Liz Wahli skandaalset töölt lahkumist ning tegemist ei olnud protestiavaldusega.

„The New York Timesi artikli loogika järgi oli minu töö RT-s kallutatud ja allutatud, nad isegi ei üritanud minuga ühendust võtta, et kõike seda täpsustada," kinnitab Martin. Facebookis kirjutab ajakirjanik, et RT-s oli tal rohkem vabadust kui enamikus juhtivates peavoolu meediakanalites. Ta süüdistas The New York Times ja sama soojaga ka The Washington Posti selles, et need on libauudiste levitamiskombe suunanäitajad.

Seoses Abby Martini kolleegi, 2014. aasta märtsis otse-eetris oma vastuseisu kanali poliitikale väljendanud RT saatejuhi Liz Wahli demonstratiivse väljamarsiga viis Washingtoni väljaanne TruthDig läbi juurdluse. See kinnitas, et kõnealune demonstratiivne töölt lahkumise oli orkestreerinud organisatsioon Välispoliitiline Algatus, mille üheks asutajaks oli USA abiriigisekretäri Victoria Nulandi mees.

Meedias tsiteeriti Liz Wahli kolleege, kelle sõnul oli ta apoliitiline, ebaprofessionaalse käitumise eest saadud distsiplinaarkaristuse pärast solvunud, ja üritas oma halemeelse lahkumisega telekanalile kätte maksta.

Teema:
Meedialahingud (90)
Tagid:
libauudis, süüdistus, sõnavabadus, The New York Times, RT, Abby Martin, USA

Peamised teemad