14:02 18. November 2019
Kuula otse
  • USD1.1034
  • RUB70.3938
Lennukatastroofi Sotšis põhjustas piloteerimisviga

Lennukatastroofi Sotšis põhjustas piloteerimisviga

МЧС РФ
Välisuudised
lühendatud link
Lennukatastroof võttis Mustal merel 92 elu (12)
6201

Sotšis Venemaa kaitseministeeriumi Tu-154 reisilennuki hukkumise peasüüdlane on lennuki komandör, kes kaotas õige orientatsiooni

TALLINN, 5. juuni — Sputnik. Detsembris 2016 Sotši lähedal Venemaa kaitseministeeriumi lennuki Tu-154 Musta merre kukkumise põhjuseks võis olla lennuki komandöri tegevus, teatas Venemaa kaitseministeerium RIA Novosti vahendusel.

Moskvast Süüriasse teel olnud Venemaa kaitseministeeriumi lennuk Tu-154 kukkus Musta merre 25. detsembril, mõni minut pärast vahetankimist Sotši lennuväljal. Lennuki pardal oli 92 inimest, kelle hulgas oli 64 Aleksandrovi-nimelise ansambli liiget ja selle juht, kindral-leitnant Valeri Halilov, 9 ajakirjaniku telekanalitest Pervõi kanal, NTV ja „Zvezda" ning doktor Liza — fondi „Õiglane abi" (v.k. "Справедливая помощь") juht Jelizaveta Glinka. Lennuki pardal oli ka humanitaarlast, sealhulgas Süürias toimuvas sõjategevuses kannatanutele saadetud ravimid.

Pärast lennukihuku kõikide asjaolude, samuti lennu tehniliste parameetrite põhjalikku uurimist jõudis katastroofi uurimiskomisjon järeldusele, et lennuõnnetuse põhjuseks võis olla õhusõiduki komandöri „orienteerumise (olukorrast ülevaate) kaotus, mis viis ebaõigetele juhtimisvõtetele". Komisjon ei tuvastanud lennuki Tu-154 reisijate ega lasti paigutamiseks kehtestatud nõuete rikkumisi. Samuti ei tuvastatud mingeid rikkumisi lennuki tankimisel Sotši lennuväljal ega väliseid mõjusid.

Varem on versioon lenduri orientatsioonikaotusest lennukatastroofi põhjusena juba meediast läbi käinud. Ajaleht „Kommersant" teatas uurimisele lähedalseisvatele allikatele tuginedes, et lennu 3D modelleerimisega tuvastati, et lennuki start toimus tavarežiimil. Ka pärast lennuki õhkutõusmist ei teinud meeskond ühtki sellistes olukordades ette tulevat traditsioonilist viga — lennuk ei sattunud kriitilistesse ründenurka ega pöörisesse, ei kaotanud kiirust ega varisenud.

Väljaande allika sõnul tõusis Tu-154 umbes minuti jooksul pärast stardirajalt õhkutõusmist 250 meetri kõrgusele ja liikus kiirusega 360+378 km/h ning siis tekkis „avariiolukord".

„See väljendus selles, et lennukit piloteeriv komandör Roman Volkov, kes oleks pidanud lennuki kõrgust suurendama, viis lennuki, nagu näitas modelleerimine, faktiliselt maandumisrežiimile — kümne järgneva sekundi jooksul kuni lennuki vette sattumiseni vähendas lennuk piloodi kontrolli all kõrgust," öeldakse artiklis.

Saatkonna hoone juurde Tallinnas toodi lilli ja küünlaid
© Sputnik / Виталий Белоусов

Spetsialistide arvates võis tragöödia põhjuseks olla piloodi desorienteeritus ruumis. Pimedas mere kohal kõrgust kogudes ei kontrollinud piloot visuaalselt lennuki asendit. Meeskonda võisid desorienteerida ka taevatähed, mis paistsid ülalt, kuid peegeldusid ka merepinnalt. Volkov ilmselt ignoreeris mõõteriistade näitusid ja jäi lootma üksnes oma kogemustele ja sisetundele. Nii näiteks võis tal lennuki kiirendusel tekkivast ülekoormusest tekkida tunne, et lennuk kogub kõrgust, kuigi tegelikult lennuk langes.

Lennukatastroofi uurimiskomisjoni kuulusid Venemaa kaitse-, transpordi-, tööstuse ja kaubandusministeeriumi, kontserni „Tupolev", samuti Rahvusvahelise lennukomitee eksperdid.

Teema:
Lennukatastroof võttis Mustal merel 92 elu (12)
Tagid:
Aleksandrovi nimeline laulu- ja tantsuansambel, kaitseministeerium, lennuk, ТУ-154, piloot, Doktor Liisa, Must meri, Venemaa, Sotši

Peamised teemad