00:48 22. September 2018
Kuula otse
  • USD1.1759
  • RUB78.5108
Kolme nädalaga on turistid kulutanud Venemaal üle 20 miljardi rubla

"See on meeletus": kuidas hotellid ja restoranid jalgpalli MM-i pealt teeninud on

© Sputnik / Vladimir Pesnya
Välisuudised
lühendatud link
Jalgpalli MM 2018 (84)
24 0 0

Ees ootab jalgpalli maailmameistrivõistluste finaal, ent esimesed majandusrehkendused on juba olemas: veidi enam kui kolme nädalaga on turistid kulutanud Venemaal üle 20 miljardi rubla.

TALLINN, 14. juuli – Sputnik. Lõviosa neist kulutustest – 14 miljardit – langeb transpordi, sealhulgas lennureiside arvele. Teisel kohal on hotellid ja restoranid. Kes ja kui palju selle turniiri ajal teeninud on ja mispärast meistrivõistlused "tavaturiste" ära hirmutasid, on juttu RIA Novosti artiklis.

Hostelid – neljakordne tulu

MM kergitas hindu Venemaa hotellides keskmiselt poolteist korda. Hotellipidajad tunnistavad: oleks küsinud rohkemgi, ent seda takistasid seadusandlikud piirangud. Et majandusharu isu talitseda, määrasid ametivõimud juba kevadel hindade ülempiiri sõltuvalt hotellide kategooriast. Nii ei tohi luksusnumber Peterburi viietärnihotellis olla kallim kui 700 000 rubla ööpäevas. Ühe tärniga hotellil Samara oblastis pole aga õigust küsida külaliselt üle 2250 rubla. Enam-vähem sama palju küsiti voodikoha eest pealinna hostelites – jutt käib mõistagi seadusekuulekatest tegijatest, keda on turul siiski enamus.

Infantino nimetas jalgpalli MM-i Venemaal kõigi aegade parimaks>>

Suurtes linnades olidki just hostelid eriti populaarsed fännide seas, kes tulid meistrivõistlustele seltskonniti. Ning nende omanikele osutusid kõige tulusaimaks kümme esimest turniiripäeva.

"Hostelikohtade hinnad kerkisid 600–700 rublalt 2000–2500 rublani. Seega hinnatõus oli laias laastus neljakordne, mis on märkimisväärne kasv," ütleb väikevõõrastemaja tegevjuht ja Hostelite Liiga esimees Jevgeni Nasonov. Kui tema sõnade kohaselt on tavalisel ajal öömajalisteks põhiliselt venemaalased, siis maailmameistrivõistluste ajal peatusid seal pea eranditult välismaalased. Põhilise tulu tõid sisse vutifännid Ladina-Ameerikast – brasiillased, mehhiklased, kolumblased, argentiinlased, peruulased.

"Need enamjaolt vaesevõitu inimesed suhtuvad jalgpalli fanaatilise kirega, täiesti irratsionaalselt: et meistrivõistlustel kohal olla, võtavad nad laene, mässivad end võlgadesse, müüvad autod maha, mitte mingist rahast ei ole neil kahju. See on täielik meeletus," jagab Nasonov oma muljeid.

Ettevõtja tunnistas, et oli kartnud probleeme huligaanidega, purjutamisega, kakluste ja lõhkumistega, kuid kartused ei leidnud kinnitust – saabusid suurepärased inimesed. Vististi ainus, millega külalised Ladina-Ameerikast meelehärmi põhjustasid, oli see, et nad kiiresti koju tagasi sõitsid – veerandfinaali ükski Ladina-Ameerika meeskond välja ei jõudnud.

Nasonovi sõnul olid rahalised ootused siiski pisut suuremad – ettevõttes loodeti sissetulekute kuuekordistumist. See-eest saabusid poolfinaaliks jõukamad kliendid – pöidlahoidjad Inglismaalt. Iseasi, et neid oli märksa vähem – riikidevahelised poliitilised komplikatsioonid avaldavad oma mõju.

Tulu numbritoa pealt – kasv 40–80 protsenti

Oma tüki pirukast said ka "traditsioonilised" hotellid. Suurtes linnades, kus maailmameistrivõistluste mängud on juba lõppenud (Jekaterinburgis, Nižni Novgorodis) ületas tulu numbritoa pealt paljudes hotellides mulluse 40–80 protsendi võrra. Sellest kõneles RIA Novostile hotellimajanduse konsultatsioonifirma Hospitality Income peadirektor Jelena Lõssenkova.

Kuidas maailmameistrivõistlused purustavad müüte Venemaast>>

Asjatundjate hinnanguil jagus nõudlust hotellikohtade järele kõikides hinnasegmentides – määravaks ei saanud mitte hind, vaid töö tõhusus. "Keegi oli aegsasti maksimaalselt välja müüdud, keegi aga tasakaalustas pakkumisi. Tulemus oli kõigi puhul muljetavaldav," nendib analüütik.

Hotellidest ei jäänud maha ka restoranid – ja mitte ainult need, mis asuvad hotellides.

"Rahalisi näitajaid me ei avalda, võime öelda vaid üht: nii võimsat kasumit ei ole meil olemasolu esimesest päevast peale iialgi olnud," teatas RIA Novostile ühe Jekaterinburgi kohviku omanik.

Lisaks baaridele tunglesid külalised suurtes linnades ka kiirtoidukettide söögipaikades. "Seoses suure turistide hulgaga jalgpalli maailmameistrivõistluse võõrustavates linnades suurenes külalistevool kesklinnas ning staadionide ja fännialade ja lähedal paiknevates KFC-keti restoranides keskmiselt 20 protsendi võrra," sedastati KFC kiirtoiduketti Venemaal ja SRÜ-s haldavas Yum! Brandsis.

"Tavaturiste" jäi vähemaks

Analüütikud konstateerivad: linnades, mis seni on veel MM-iga seotud, on nõudlusemäär veelgi kõrgem. Eriti on vedanud kuurortlinnal Sotšil – pärast esivõistluste lõppu algab seal kohe kõrghooaeg.

"Suurimat majanduslikku kasu saavad linnad, kus massiturism ei ole põhiliseks tegevusalaks ja hotellid said ehitatud maailmameistrivõistlusteks, näiteks Saransk. Mis puudutab suurlinnu nagu Moskva ja Peterburi, siis üldkokkuvõttes see aasta neile ülipositiivseks ei osutu, pigem on kasv pisutine," nenditi Hospitality Income´is.

See on seotud sellega, et niisuguste suursündmuste ajal, nagu seda on MM, kahaneb reisipakette ostvate "tavaturistide" arv.

Seetõttu kompenseerivad hotellid jalgpallisõprade nõudlusega turniiri ajal vaid külaliste nappust kogu hooaja vältel. Tavaturiste hirmutavad kõrged hinnad, ekskursiooniprogrammide ärajätmine ja lärmakad vutifännid.

MM jõuab lõpule, kõik sõidavad laiali, saabub vaikus ja nõudlus langeb järsult, pelgavad hotellipidajad.

Jalgpalli MM 2018>>

Turistidevoolu vähenemist ennustatakse ka Venemaa Reisikorraldajate Assotsiatsioonis (ATOR), kuid selgitatakse: nõudlus nihkub hooaja lõpule – augustisse-septembrisse. Täiel määral aga tunneb Venemaa turismiäri MM-i avaldatud mõju 2019. aastal: turismivoog riiki kasvab enam kui 20 protsendi võrra, seda paljuski tänu maailmameistrivõistlusteks rajatud taristule ja üldisele huvi suurenemisele Venemaa kui ahvatleva reisisihi suhtes.

Teema:
Jalgpalli MM 2018 (84)
Tagid:
hinnad, kulutused, MM 2018, jalgpall, turist, Venemaa

Peamised teemad