05:56 27. Mai 2020
Kuula otse
  • USD1.0975
  • RUB77.7494
Välisuudised
lühendatud link
117 0 0

Venemaa on seda meelt, et sõlmida Jaapaniga leping kahe riigi vahelise 45-kilomeetrise raudteesilla rajamiseks. Venemaa suursaadik Jaapanis Mihhail Galuzin teatas, et projekt on läbirääkimiste laual.

TALLINN, 24. juuli — Sputnik. Kahe riigi ametlikud esindajad on projekti korduvalt arutanud. Vladimir Putini eelmisel presidendiajal elavdas Kreml märgatavalt oma sidemeid Jaapani kui maailma suuruselt kolmanda majandusega riigiga. Putin tõstatas küsimuse silla ehitamisest uuesti möödunud aastal, teatades, et maismaaühendusel Venema ja Jaapani vahel saab olema "planetaarne" tähendus, vahendas RIA Novosti.

Moskva tegi Londonile ettepaneku aidata ehitada silda üle La Manche´i väina >>

Sestsaati oli projekti tulevik selgusetu, kuid Venemaa suursaadik Jaapanis Mihhail Galuzin teatas, et projekt on ikka veel läbirääkimiste laual.

"Loomulikult on see teema teiste potentsiaalsete Vene-Jaapani projektide seas ka valitsustevahelise kaubandus- ja majandusküsimuste komisjoni kanaleid pidi arutamisel," ütles Galuzin riiklikule teabeagentuurile RIA Novosti.

Plaanide kohaselt ühendab sild Venemaale kuuluvat Sahhalini saart Jaapani põhjapoolseima saare Hokkaidōga. Sillaühendus kulgeks tõenäoliselt üle La Pérouse'i väina, mis paikneb venelaste Krillioni neeme ja Jaapani Sōya väina vahel.

45-kilomeetrine ala kahe saare vahel on puuduvaks lüliks terves reas ehitusprojektides, mis võimaldaksid teostada raudteevedusid Venema Euroopa-osast Jaapani tähtsaimale Honshū saarele, kus asuvad Tōkyō, Ōsaka, Kyōto, Nagoya ja teised linnad.

"Loodame, et see Vene-Jaapani suhete jaoks märgilise tähendusega unikaalne projekt on ka edaspidi ennekõike konstruktiivsete arutelude aineseks ja saab tulevikus realiseeritud," rõhutas Galuzin. Jaapani Hokkaidō on juba Tsugaru väina all kulgeva Seikani tunneli kaudu Honshūga ühendatud.

Samal ajal arutatakse Venemaal võimalust ehitada maismaalt Sahhalinile sild maksumusega 8 miljardit dollarit. Venemaa transpordiminister Maksim Sokolov väitis septembris, et raha selleks on juba broneeritud ja tööd võivad alata 2018. aastal.

Venemaa valitsus on varem teatanud, et ühendustee mandrimaa ja Sahhalini vahel, olgu siis sild või tunnel, saab esimeseks sammuks Jaapani silla suunas.

Vaataata tihedatele kontaktidele kahe riigi valitsuste vahel kahandab üks formaalsus suurte ühisprojektide elluviimist: mõlemad riigid on puhttehniliselt ikka veel sõjajalal.

Erimeelsused Sahhalini ja Hokkaidō vahel paikneva nelja saare osas, mille nõukogude väed Teise maailmasõja lõpupäevil hõivasid, on aastakümnete vältel takistanud Moskva ja Tōkyō vahelise rahulepingu sõlmimist.

Eksperdid tutvuvad Kaug-Ida tuumaenergiakeskuse ideega >>

Konflikt on kujunenud takistuseks kahe riigi vahelistele kasulikele tehingutele. Nagu Jaapani majandus-, kaubandus- ja tööstusminister Hiroshige Sekō möödunud aastal väitis, takistab vaidlus Tōkyōt Venemaalt rohkem maagaasi ostmast. Ilma kokkuleppeta vaidlusaluste saarte osas jääb Sahhalini-Hokkaidō silla saatus potentsiaalsele majanduslikule kasulikkusele vaatamata ebaselgeks.

Tagid:
ehitus, majandus, kaubandus, sild, Mihhail Galuzin, Hokkaidō, Sahhalin, Venemaa, Jaapan

Peamised teemad