01:59 24. Oktoober 2019
Kuula otse
  • USD1.1123
  • RUB71.0887
Venemaa Kaitseministeeriumi briifing Boeing-777 osas

Venemaa kaitseministeerium tõestas: lennu MH17 tulistasid alla Ukraina relvajõud

© Sputnik / Андрей Стенин
Välisuudised
lühendatud link
MH17 katastroof (28)
19285

Rakett, millega 2014. a. juulis Donbassis Malaisia Boeingu reis MN17 alla tulistati, toodeti 1986. aastal Dolgoprudnenskoje sõjaväetehases ja saadeti Ukraina NSV sõjaväeossa.

TALLINN, 17 september — Sputnik. Vene Föderatsiooni kaitseministeeriumil on kõik tõendid Ukraina sõjaväelaste kuriteost seoses Malaisia reisilennukiga 2014. a. suvel. 

Sellest teatas Venemaa relvajõudude raketi ja suurtükivägede ülemjuhataja kindralleitnant Nikolai Paršin, teatas RT.

"Tootjatehase poolt raketile antud unikaalne seerianumber on 8720," selgitas ta. Paršin rõhutas, et rakett ei saabunud pärast Ukrainasse saatmist Venemaale tagasi.

"29. detsembril 1986 saadeti rakett raudteetranspordiga väeossa 20152. On teada, et väeosa sai saadetise kätte, mida kinnitab ka vastuvõtuakt," ütles Paršin.

Kindralleitnant selgitas, et seerianumber tuvastati katastroofikohast leitud fragmentide põhjal.

"Eraldi tahaksin peatuda väeosal 20152, kuhu tarniti rakett numbriga 886847349 — tema tegelik nimi on 221. seniitraketibrigaad, mis kuulus 1986. aastal Karpaatia sõjaväeringkonda, asudes Terebovlja linnas," ütles ta.

Brigaadi relvastuses olid õhutõrjesüsteemid Buk. Pärast NSV Liidu kokkuvarisemist muutus ta Ukraina armee õhutõrjepolguks.

Paršini sõnul osales polk "nn terrorismivastases operatsioonis Donetski ja Luganski piirkonnas". Ta demonstreeris raketiga seotud dokumente. 

© Ruptly
Väljatulistatud raketi ajalugu ja liikumine.

"Siin on tehnilise dokumentatsiooni komplekt, mis täidetakse tootmisettevõttes iga valmistatud toote kohta ja hoitakse alles, olenemata sellest, kas komplekt asub kodu- või välismaal.

"Teile esitatud dokumentide hulgas on düüsiploki 9D13105000 nr 8-30-113 tehniline pass," jätkas Paršin.

Kõnelejad tuletasid meelde Kiievi väiteid, et "mitte ükski õhutõrjekompleks, mitte ükski rakett ei sattunud Donetski või Luganski rahvaväe kätte."

Film "Buki" liikumise kohta

Venemaa kaitseministeeriumi ametlik esindaja Igor Konašenkov lisas, et video, mida Rahvusvaheline uurimiskomisjon kasutas tõendina Vene õhutõrjekompleksi "Buk" seotusest lennukatastroofiga, on võltsitud. 

© Ruptly
Kindlate tõenditena esitatud videoist avastatud võltsingud.

Tema sõnul jõudsid selle järelduseni videot uurinud Venemaa eksperdid. Ta märkis, et veduki, haagise ja "Buki" pildid on hiljem vastava tänavalõigu pildile monteeritud.

"Ka lõigus, mis kirjeldab "Buki" liikumist Luganskis, avastati mitmeid võltsinguid."

Illusioon kaamera liikumisest ja fookuskauguse muutumisest loodi staatilise pildi animatsiooni abil, mistõttu puulehed, puud ja põõsad on täiesti liikumatud," lisas Konašenkov kogu kirjeldatud analüüsi demonstreerides.

Lisaks olid õhutõrjekompleksil ja teda vedaval autol paigast ära valgustatus ja varjud, perspektiiviteljed, detailsuse muutumine sõiduki lähenedes, tõstesildade asend. Omal jõul liikuv Buk sõidab tänaval tagurpidi — juhi sõidusuunas asuvad vaateluugid on aga suletud. 

© Ruptly
Kaitseministeerium esitab Ukraina õhutõrje juhi telefonikõne salvestuse.

Hopakk reisijate kontidel

Sputnik Estonia kirjutas juba, et Malaisia lennukompanii Boeing 777 reis MN17 Amsterdamist Kuala Lumpurisse purunes 17. juulil 2014 Ukraina Donetski oblastis.

Hukkusid kõik pardalolnud: 283 reisijat ja 15 meeskonnaliiget – enamik ohvritest olid Hollandi kodanikud.

Kiiev süüdistas katastroofis Donbassi rahvakaitseväge. DNR omakorda vastas, et nende armeel puuduvad vahendeid, mis võimaldaksid õhusõidukit selliselt kõrguselt tabada. 

Брифинг Министерства обороны РФ по  крушению Боинга-777
© Sputnik / Владимир Трефилов
Kaitseministeeriumi briifng

Rahvusvahelise uurimisrühma aruandes väideti, et Boeingut tabanud Buki õhutõrjekompleks toodi Donbassi Venemaalt ja viidi seejärel tagasi.

Moskva sõnul oli kogu uurimisprotsess kallutatud – arvesse võeti vaid Ukrainast saadud andmeid. Lennudispetšerite kõneluste salvestusi ei ole Ukraina tänase päevani esitanud.

Pole ka selgitatud, miks suunasid lennukorraldajad tsiviilreisi lahingutsooni kohal asuvasse õhuruumi, kus vaid päev varem madalamalt lennanud transpordilennuk alla tulistati. Tol päeval tööl olnud dispetšereid pole kellelgi küsitleda õnnestunud, ega ilmselt õnnestugi.

Juhtiva õhutõrjeseadmete tootja "Almaz-Antei", kes valmistab ka "Buk-e", korraldatud eksperimendid kinnitasid samuti, et Boeing lasti alla Ukraina armee poolt kontrollitavalt territooriumilt.

Nagu Sptnik Eesti juba teatas, otustas Hollandi julgeoleku ja õigusemõistmise ministeerium, et lendu MH-17 sooritanud lennuki Boeing 777 hukkumise kohta Ukrainas 2014. aastal kogutud uurimismaterjale ei tohi avalikustada, mis on sadade hukkunutega katastroofi puhul ennekuulmatu.

Teema:
MH17 katastroof (28)

Samal teemal

MH17 katastroof: neli aastat tulemusteta uurimist
Ukrainal tuleb selgitada teabelekkeid MH17 katastroofi kohta
Tagid:
õhutõrjekompleks, Boeing 777, MH17, dispetšerid, uurimine, Buk, õhuruum, 221. seniitraketibrigaad, Nikolai Paršin, Igor Konašenkov, Donetski RV, Ida-Ukraina, Donbass, Malaisia, Donetsk, Holland, Ukraina

Peamised teemad