12:38 21. September 2019
Kuula otse
  • USD1.1030
  • RUB70.3933
Euroopa Komisjon alustas ametlikku juurdlust BMW, Daimleri ja Volkswagen grupi suhtes

Euroopa Komisjon kahtlustab Saksa autotoojaid kartellileppes

© AFP 2019 / PAUL J. RICHARDS
Välisuudised
lühendatud link
26 0 0

Euroopa Komisjon alustas ametlikku juurdlust BMW, Daimleri ja Volkswagen grupi suhtes, et tuvastada kas firmad tegid keelatud koostööd emissiooniskandaali raames.

TALLINN, 18. september — Sputnik. Komisjon uurib, kas BMW, Daimler ja Volskwageni grupi ettevõtted Volkswagen, Audi ja Porsche rikkusid Euroopa Liidu (EL) konkurentsireegleid, et vältida konkurentsi emissioone vähendavate sõiduautode tehnoloogia arendamisel, teatas komisjon, vahendas Pealinn viitega BNS-le.

Saksamaa kutsub tagasi 774 tuhat diiselmootoriga sõidukit >>

"Komisjon uurib kas BMW, Daimled ja Vokswagen leppisid kokku, et mitte võistelda üksteisega selliste süsteemide arendamisel ja turule toomisel, mis vähendaksid kahjulikke emissioone bensiinil ja diislil töötavatel sõiduautodel. Need tehnoloogiad peaksid muutma autod keskkonnale vähem kahjulikuks," ütles Euroopa Komisjoni konkurentsivolinik Margrete Vestager.

"Kui kahtlused leiavad kinnitust, siis takistavad autotootjad tarbijaid vähemsaastavaid autosid ostmast, kuigi selleks on tehniline võimekus olemas," lisas Vestager.

Eelmise aasta oktoobris viis komisjon läbi Saksamaal BMW, Daimleri, Volkswageni ja Audi territooriumidel inspektsioone. Komisjon teatas toona, et inspektsioon oli seotud kahtlusega, et mitmed Saksa autotootjad võisid rikkuda Euroopa Liidu konkurentsireegleid, moodustades kartelli.

Illustreeriv foto
© Sputnik / Светлана Бурцева

Komisjon rõhutas, et ehkki tegu oli esialgse uurimise osana, ei tähenda see, et inspekteeritud ettevõtted on konkurentsireeglite rikkumises süüdi.

Komisjon uurib võimaliku kartellileppet just kahe tehnoloogia osas: selektiivse katalüütilise reduktsiooni (SCR) osas, mis vähendaks lämmastikühendite emissioone ning "Otto" osakeste filtri (OPF) osas, mis vähendaks osakeste emissiooni.

Uurimise praeguses faasis ei ole komisjonil ühtegi alust arvata, et osapooled oleksid koordineerinud tegevust diiselautode emissiooninäitude võltsimisega.

Berliin sunnib autotööstuse ettevõtteid tagasi kutsuma diiselmootoriga autosid, mis on ebaseaduslikult varustatud heitgaaside koostise kohta ebaõigeid andmeid näitavate seadmetega. Volkswagenile järgnesid Daimler ja Audi, kirjutas uudisteportaali Sputnik Eesti autor juunikuus.

Saksamaa sulgeb oma linnaväravad diiselautodele >>

Diiselmootoriga autode tootjad ei suutnud tagada autode vastavust Euro 6 standardile ja seetõttu läksid nad teadlikult välja riikide ja klientide petmisele. Samal päeval, 11. juunil, teatas Saksamaa prokuratuur Audi peadirektor Rupert Stadler´i vastu kahtlustuste esitamisest kelmuses seoses Volkswageni paljastamisega 2015. aastal.

Tagid:
autotootja, emissiooniskandaal, juurdlus, lepe, rikkumine, koostöö, Volkswagen, Daimler, BMW, EL, Euroopa Komisjon, Saksamaa

Peamised teemad