03:49 18. Veebruar 2019
Kuula otse
  • USD1.1260
  • RUB75.0816
BBC peakorter Londonis

Karistus järgneb peagi: BBC jäi Venemaa Föderatsiooni õigusaktide rikkumisega vahele

© AP Photo / Alastair Grant
Välisuudised
lühendatud link
3710

Roskomnadzor rääkis ootamatu kontrolli järel rikkumistest, mis BBC Venemaa tegevuses avastati.

TALLINN, 31. jaanuar — Sputnik. Sideteenuste, infotehnoloogia ja massikommunikatsiooni valdkonna föderaalne järelvalveteenistus (Roskomnadzor) paljastas Briti ringhäälinguorganisatsiooni BBC Vene televisioonikanali tegevuses Venemaa seaduste rikkumise. Sellest teatas neljapäeval, 31. jaanuaril, RIA Novosti.

Офис телеканала RT в Москве
© Sputnik / Илья Питалев

"Venemaal BBC World Newsi edastava osaühingu British Televisiooni plaaniväline audit on lõpetatud. Avastati konkreetseid rikkumisi," teatas Roskomnadzor.

Nõuete eiraja suhtes rakendatavatest meetmetest lubati rääkida mõne aja pärast.

Käesoleva aasta jaanuari alguses teatas Roskomnadzor, et BBC internetiressurssidel on materjale, mis edastavad rahvusvaheliste terroriorganisatsioonide propagandat. Kaks nädalat tagasi palus asutus ettevõttelt teistkordselt vastavaid dokumente.

Venemaa hoiatas

Nagu Sputnik Eesti juba kirjutas, algatas Roskomnadzor BBC World Newsi Venemaa tegevuse erakorralise kontrolli 2018. aasta detsembris.

See samm oli vastuseks Briti meedia järelvalveorgani Ofcom otsusele, milles Venemaa telekanalit RT süüdistatakse ringhäälingureeglite rikkumises.

Zahharova andis hinnangu BBC tööstiilile: vapustav küünilisus >>

Venemaa välisministeeriumi pressiesindaja Maria Zahharova nimetas Venemaa vastukäike kommenteerides neid juba pikka aega oodatuiks. 

Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
© Sputnik / Григорий Сысоев
Venemaa välisministeeriumi pressiesindaja Maria Zahharova

"On ka viimane aeg. Ma tunnen siiralt kaasa BBC korrespondentidele, kellest paljud on tõelised spetsialistid ja täidavad oma ülesandeid kohusetundlikult," kirjutas Zahharova Facebookis.

Kuid Briti valitsuse jõhker sekkumine Vene meedia tegevusse (pidev propaganda RT-kanali vastu, katsed diskrediteerida meie ajakirjanikke jne) ei jäta muud valikut kui sümmeetriliselt vastata. Vene pool hoiatas selle eest. Sealjuures korduvalt."

Simonjan Sputniku ajakirjanike nimekirja avaldamisest Timesis: "Head 1933 aastat!" >>

RT peatoimetaja Margarita Simonjan kommenteeris samuti sotsiaalvõrgustikus Roskomnadzori poolt kontrollimise alustamist BBC suhtes seoses briti meediaregulaatori Ofcom otsusega RT kohta.

Nagu Sputnik Eesti juba kirjutas, esitas "brittide Roskomnadzor meile täiesti tühjalt kohalt seitse hoiatust. Andes ühemõtteliselt mõista, et tegevusluba hakatakse ära võtma. Seepeale teatas Venemaa Roskomnadzor, et alustab BBC veebiväljaannete kontrollimist. Nobe uus maailm," kommenteeris Simonjan tookord Telegrammis. 

"Lihtsalt et te mõistaksite selle totruse tasandit. Briti Ofcom leiab, et RT on rikkunud ringhäälinguseadusi, sest kanti üle "ega seatud kahtluse alla" Venemaa kaitseministeeriumi avaldusi Süüria osas," märkis ta.

Simonjani sõnul peab Briti meediaregulaator ringhäälinguseaduse rikkumiseks ka tõika, et RT saatejuht katkestas saates USA endise Süüria suursaadiku sõnavõtu ning valgustas uudisloos Ukraina mustlaspogrommidest Ofcomi arvates ebapiisavat pogrommi läbiviijate seisukohti.

"Ent BBC-s on tõepoolest ka suurepäraseid ajakirjanikke ja korralikke inimesi. On ka mitte just suurepäraseid ja mitte eriti korralikke," kommenteeris Simonjan Zahharova arvamust BBC töötajatest.

Samal teemal

Kohutav tõde Venemaa kohta: salajasele propagandale kulutatakse miljoneid
Mürgiekspert palgati Ühendkuningriigis juba enne Skripalide juhtumit
Tagid:
Sputnik, RT, Roskomnadzor, BBC

Peamised teemad