00:46 24. Mai 2019
Kuula otse
  • USD1.1139
  • RUB72.0525
Sea Shadow IX-529

National Interest: USA tahaks Venemaaga võitlemiseks droonide laevastiku luua

© Фото: Public Domain
Välisuudised
lühendatud link
87 0 0

Ajakirjanduse andmeil hakkab USA mereväe juhtkonnale selgeks saama, et suured Ameerika laevad, mille pardal on sadu või tuhandeid meremehi, on Venemaa ja Hiina rakettide jaoks kergeks saagiks.

TALLINN, 21. aprill — Sputnik.  USA merevägi plaanib suurendada oma laevastikku robotilaevade kasutuselevõtu arvelt, vahendab RIA Novosti National Interesti.

Lennukikandja Harry S. Truman
© AP Photo / Mass Communication Specialist 3rd Class J. M. Tolbert

Väljaande kohaselt kavatseb Washington kulutada umbes neli miljardit dollarit kümne suure mehitamata pealveelaeva ja üheksa suure robotiseeritud allveelaeva ostmiseks. Samas võivad kulutused pärast sel aastal lõpule jõudva relvajõudude struktuuridele hinnangu andmist oluliselt suureneda, nagu viimase aastakümne praktika on näidanud.

Kontradmiral Randy Crites ütles NI-le, et uued robotilaevad hakkavad täitma nii avastamis- kui rünnakufunktsioone. Ta märkis, et nad on väiksemad ja autonoomsemad, samas on nende hind tavalaevadest madalam.

National Interest: miks USA sõjaväelased "Kalibreid" kardavad >>

Lisaks töötavad Ameerika Ühendriigid väljaande sõnul uue raketifregati kallal, mis toimiks projekti õnnestumise korral mehitamata laevade ja allveelaevade flotilli juhtimiskeskusena. 2020. aasta sõjalise eelarve raames kavatsetakse 20-laevalise partii esimese eksemplari ehitamiseks eraldada 1,3 miljardit dollarit.

Sputnik Eesti juba kirjutas, et USA mereväe juhatus avaldas Pentagoni riigihangete veebilehel loetelu nõuetest keskklassi mehitamata pealveelaeva MUSV (Medium Unmanned Surface Vehicle) prototüübi jaoks. 

Laeva peab iseloomustama ülim autonoomsus, suur tegevusraadius, suutlikkus ookeane ületada, kaaperdamist takistada ja tekil lasti vedada.

Lepingut taotlevad ettevõtted pidid oma projektid esitama 2018. aasta 19. novembriks.

Tuleviku mehitamata meresõiduk on suhteliselt väike — pikkusega 12-50 meetrit ja meenutades suuruselt Venemaa diversioonivastast kaatrit "Gratšonok" projektist 21980.

Vastavalt mereväe nõuetele peaks MUSVi laevatekk olema piisavalt lai, et sellele saaks paigutada kaks standardset merekonteinerit – 40- ja 20-jalase. Drooni maksimaalne kiirus rahulikul merel peab olema 24-27 sõlme, tavakiirus aga vähemalt 16 sõlme.

Maailmaturule jõudis Venemaa võimekas luuredroon >>

Tegevuskauguseks nõutakse 4500 meremiili (8300 kilomeetrit), autonoomne tegevusperiood 60-90 päeva. Seade hakkab kasutama NATO F-76 standardile vastavat diiselkütust, mis tähendab, et teda saab tankida ka USA Euroopa liitlaste mereväebaasides. Peamasina võimsuseks on — 300-500 kilovatti.

Projekti põhinõue on maksimaalne autonoomsus. Drooni kaugjuhtimisega peab kogu marsruudil hakkama saama üks inimene. Samas peab olema võimalik kuni 24-tunniks laeva pardale võtta väikest sõjaväelaste rühma — nelja mereväe eriüksuslast või merejalaväelast.

Vajaduse korral saavad nad täieliku juurdepääs kogu laeva riistvarale. Lisaks sellele peab MUSV olema turvatud võimaliku vaenlase kaaperdusgrupi eest. Selle probleemi lahendus on endiselt ebaselge, sest alusele ei ole kaitserelvastust ette nähtud.

Kõik side- ja kaugjuhtimisseadmed on paigaldatud tekile. Eelkõige on mainitud detsimeeter- ja millimeeterlaineala antenne ning Inmarsati satelliitsidevahendid, mille kaudu operaator, kes saades infot arvukatest kaameratest ja pardal olevailt andureilt, suudab MUSV-i "mandrilt" hallata.

Samal teemal

"Nad uputatakse Gibraltaris": ekspert Venemaa mereblokaadist
Militaaruudised, mis ei mahtunud meedia esiküljele
Tagid:
droon, drooniüksus, mehitamata allveeseade "Poseidon", luuredroon, allveedroon, droonid, sõjalaevastik, laevastik, USA

Peamised teemad